Neli kastmetüüpi, mis tuleks tervislikust menüüst kõrvale jätta

2124

Viimati uuendatud:

Inimesed, keda huvitab enese eest hoolitsemine, tegelevad üha enam tervisliku toitumisega ning väldivad ebatervislikke toite nii väljas kui kodus süües. Mitmete roogade ebatervislikkuses on süüdi just kalori- ja rasvarikkad kastmed. Järgnevalt mõned soovitused, milliseid kastmeid tasuks sööma minnes ja süüa valmistades vältida.

Või- ja koorekastmed
Siia alla kuuluvad igasugu kreemjad ja rasvased kastmed nagu Alfredo ja Hollandi kaste. Pasta- ja liharoogade juurde oleks oluliselt tervislikum valik mõni tomatipõhine kaste.

Salatikastmed
Vältida tuleks ka koorepõhiseid salatikastmeid nagu Caesari salati kaste, tuhande saare kaste ning mitmesugused muud. Neile tuleks leida väherasvane alternatiiv või asendada need lihtsalt õliiviõli ja äädika seguga.

Liha- ja grillkastmed
Pasta Carbonara ja Fra Diavolo pastakastmetes on liha kõrval veel teisigi rasvaallikaid. Igasuguste pastakastmete valmistamisel tuleks jääda lihtsalt tomatite ja muude köögiviljade kombineerimise juurde. Tähelepanelik tuleb olla ka suhkruga, sest mitmetes grillkastmetes leidub seda üsna suurtes kogustes.

Kalakastmed
Tatari kastmel on küll külluslik ja pikantne maitse, aga selles on ka palju rasvu ning süsivesikuid. Kalaletasub pigem veidi sidrunimahla peale pigistada või seda hoopis küüslaugu ja äädikaga maitsestada.
Kastmetes peituvaid kaloreid ei tohi kahe silma vahele jätta. Õigupoolest tuleks erinevate roogade maitsestamiseks eelkõige ikkagi erinevaid vürtse ja ürte kasutada.