Kuidas teha professionaalset ettekannet. Ja seda vähese vaevaga!

1902
Kuidas teha professionaalset ettekannet

Tavaliselt alustatakse presentatsiooni ettevalmistamisega nii, et pannakse kavapunktid slaididele. Aga parimad esitlused, pole mitte ainult informeerivad. Parimad esitlused jätavad endast jälje. Martin Luther King´i 1963 aasta kõne „Mul on unistus“ innustas rahvast järgi mõtlema rassismi ja sotsiaalsete hüvede üle. Ronald Regan`i kõne 1987 aasta Berliinis polnud lihtsalt ajalooliste sündmuste ülevaade, see oli kirglik üleskutse hävitada Berliini Müür. Kuid need pole olnud Powerpointi esitlused, vaid südamest tulnud sõnumid rahvale.

Esitage ettekannet nagu näidendit

Parimad esitlused pole ainult statistiliste faktide kogu. Need on dramaatilise elegantsusega kokku pandud lood. Esimene küsimus, mida sa pead endalt küsima on – Mis on selle esitluse eesmärk? Ära alusta oma esitlusega enne kui oled võimeline antud teema kohta andma tõeseid vastuseid ehk valdad antud teemat hästi. Milliseid emotsioone soovid sa oma kuulajates äratada? Kuidas sa täpsemalt tahad neid mõjutada ja oma esitluse tulemusena milliseid tegevusi ootad oma kuulajatelt.

Kõne on palju olulisem kui lihtsalt kirjutatud sõnade lugemine kaartidelt või slaididelt. Kuidas te kasutate oma hääle tooni, et rõhutada oma sõnumit? Mõelge liigutustele mida saate kasutada, näoilmetele ja sellele kuidas saate laval liikuda.

Hea kõneleja on peaesineja, mitte taustanäitleja

Enamus esitlusi on puhtalt informatiivsed. Publik on suunatud otseselt jälgima slaide, mitte inimest kes kõneleb. Kui sa tahad jätta kestvat muljet, pead olema ise fookuses. Esitluse slaidid on lihtsalt täienduseks. Te peate olema alati tähelepanu keskpunktis. Vaata kuidas Scott Dinsmore seda tegi.

Kuidas panna publik tähelepanelikult kuulama

Et olla tähelepanu keskpunktis ei saa sa panna kõike mida soovid öelda slaididele. Sa pead hoolikalt planeerima ja täiendama igat osa.

Räägi ainult ühest kavapunktist korraga, ära ole ahne.

Kui te panete slaidile näiteks ainult ühe sõna, hakkavad kuulajad informatsiooni saamiseks teid tähelepanelikumalt jälgima. Kui te panete slaidile palju sõnu või kogu jutu hakkab publik tähelepanelikult lugema slaidi ja teid ei kuule nii hästi, kuna inimese aju pole võimeline tegema paljusid asju korraga. Ning mida rohkem olulist te soovite neile anda, seda vähem nad aru saavad.

Veendu, et jätad endast hea mulje esimese 3 sekundi jooksul.

Muidu lülituvad inimesed välja ja ignoreerivad teid, isegi kui teil on hiilgavad ideed.

Ole alati ökonoomne ja väldi ülearust informatsiooni.

Kuigi on ahvatlev lisada palju huvitavaid asju mida tead ja mida uurides teemat teada said, aga need muudavad sinu põhisõnumi nõrgemaks, kui need pole väga asjakohased. Jäta need julgelt välja kui need ei lisa väärtust sinu põhisõnumile. Sageli pole oluline see, mis on lisatud vaid hoopis see, kui palju on ära lõigatud.

Illustreeri oma teksti piltidega

See kõlab vastuoluliselt, aga pole seda. Kui pilt püüab auditooriumi tähelepanu ja äratab nad üles, siis sa saad selle tähelepanu ka endale tagasi tõmmata ja saad teatada järgnevast olulisest punktist. Inimesed suudavad talletada mällu 10% esitlusel kuuldust järgneva kolme päeva jooksul, kuid kui esitluses on kasutatud ka pilte, siis talletub esitlusest isegi kuni 65%.

Ole alati täpne

Kulunud väljendid jäävad hästi meelde. Alati lisa asjakohaseid detaile ja huvitavat statistikat. Te võite publikule öelda, et auto ostmine on tähtis otsus, kuid parem lähenemisviis on tuua näiteid numbritest ja emotsioonidest seoses auto ostuga: „ Auto ostmine tähendab seda, et te saate omale sõiduvahendi, mis aitab teil luua mälestusi ning muudab teie elu sujuvamaks ja sõidutab sind ja sinu lähedasi üle 13000 miili aastas.“ Kaks fakti ja emotsionaalne lugu lähevad otse sinu publiku südamesse ja jätavad kindlasti hea mulje.