Üks tavalisemaid tekstide kirjutamisi millega tänapäeva inimene kirjutama peab, on avalduse kirjutamine. Avaldust kirjutatakse kui tekib vajadus millekski soovi avaldada. Olgu see siis tööle saamiseks, puhkuse võtmiseks, toetuse taotlemiseks või millekski muuks.
Kuidas kirjutada avaldust, et see oleks professionaalne? Avaldus peaks olema lühike, informatiivne ja konkreetne. See ei tohiks sisaldada ebaolulist informatsiooni. Tihti on kohas või asutuses, olenevalt kuhu avaldust kirjutada on vaja, juba mingisugune ankeet olemas ning tuleb ainult lüngad täita. Kui seda aga pole ning tuleb ise tekst koostada, siis peaks mõningaid asju meeles pidama. Alljärgnevalt üritan tuua paar näpunäidet, et muuta teie avalduse kirjutamine lihtsamaks.
Avalduse kirjutamine peab tehtama valgele A4 mõõdus paberile.
Avalduse kirjutamine – täpsed juhised
1) Paremasse ülemisse nurka tuleb kirjutada oma nimi ja kontaktandmed.
2) Sellest ca 1 cm allapoole ning vasakule äärde tuleb kirjutada aadressaadi andmed. Nimi, ametinimetus, ettevõte ning selle kontaktandmed.
3) Järgmiseks jäta suurem vahe ning kirjuta pealkirjaks avaldus.
4) Avalduse teksti peaks eraldama väike vahe pealkirjast. Teksti sõnum peaks olema lühike, informatiivne ning konkreetne. Tuleb kindlasti üle kontrollida, et grammatika oleks korras.
5) Avalduse alla peab kirjutama oma allkirja.
6) Avaldusele tuleb märkida ka kuupäev, mis peaks asetsema kas allkirja all või üleval paremal nurgas aadressaadiga ühel real.
7) Kui esineb vajadus koos avaldusega ka lisadokumente esitada, siis tuleb teha märge kõige alla ning need dokumendid ära loetleda.
Kui on võimalus, siis kindlasti prindi avaldus kodus või kuskil spetsiaalses kohas välja. Olenevalt avalduse eesmärgist ning asutusest kuhu selle esitama peab, võib tihti avaldust esitada ka e-maili teel. Kuidas kirjutada avaldust kui avalduse vajalikkus selgub kohapeal? Sel juhul on täiesti aksepteeritav avaldus vormistada käsikirjas.