Kuidas valida turvaline internetipood?

2132

Internetipoode ehk e-poode on Eestis pea tuhandeid. Nimekirja vaadates, tekib tihtipeale tunne, et iga kahelehmapidaja Kapa Kohilast on endale veebipoe avanud. Mitte, et mul midagi Kapa Kohila vastu oleks, aga oluline on siinkohal teada, et enne e-poest ostu sooritamist, võiks veenduda, et antud asutus selleks ka kõlbab. Just sel eesmärgil oleme käesoleva postituse kirjutanud.

Mida enne e-poest ostu tegemist arvesse võtta?

On mitmeid asju, mida võiks arvestada enne netipoe valimist. Toon välja mõned neist:

  1. Kontrollige, kas internetipoel on turvaline ühendus. See tähendab, et URL-i alguses peaks olema “https” ja lukk ikoon. See on olemas näiteks miksmitte.shop veebipoel.
  2. Tutvuge internetipoe privaatsuspoliitikaga. Peaksite saama teada, kuidas internetipood jagab teie isikuandmeid ja kuidas nad kaitsevad teie privaatsust.
  3. Kontrollige, kas internetipoel on maksemeetodid, mida usaldate. Tavaliselt pakuvad turvalised internetipoodid mitmeid makseviise, sealhulgas krediitkaardimakseid ja makseid maksekaartidega.
  4. Uurige, kas internetipoel on head ülevaated ja klienditeenindus. Kui teil on mingeid küsimusi või muresid, peaks internetipood pakkuma kiiret ja abivalmist klienditeenindust.
  5. Kontrollige, kas internetipoel on poliitika tagastamiseks ja tühistamiseks. Peaksite saama teada, kuidas saate toote tagastada või tellimuse tühistada, kui teil tekivad mured.
  6. Tutvuge internetipoe tellimistingimustega. Peaksite saama teada, kuidas internetipood käsitleb teie andmeid ja millised on teie õigused ja kohustused, kui teostate ostu internetipoes.

Kasutajamugavus

Ühe mugava internetipoe tunnused võivad sisaldada järgmist:

  • Selge ja lihtsasti navigeeritav koduleht: peaksite saama internetipoest kiiresti leida otsitava toote või lehekülje.
  • Mitmed maksemeetodid: peaksite saama valida sobiva maksemeetodi, näiteks krediitkaardi, deebetkaardi või muu maksekaardi kasutamise.
  • Klientide ülevaated: peaksite saama lugeda teiste klientide ülevaateid, et saada aimu toote kvaliteedist ja internetipoe teenindusest.
  • Kergesti leitav klienditeenindus: peaksite saama kiiresti leida teavet internetipoe klienditeeninduse kohta ja saada abi, kui teil tekivad mured.
  • Mugavad ostukorvi ja tellimuse esitamise võimalused: peaksite saama lisada tooted ostukorvi ja esitada tellimus lihtsalt ja kiiresti.
  • Turvaline ühendus: peaksite saama teada, et teie makseteabe ja isikuandmete töötlemine on turvaline.

Tarnekiirus

Eestis on niivõrd palju e-poode, kellel endal ei ole mitte ühtegi toodet kohapeal. Eriti elektroonikasektoris. Enne ostu tasuks kindlasti veenduda, et kui pikk on tarneaeg ning kui kaua oma soetamist planeeritud kaupa ootama pead.

Sealjuhul ära usu tootelehel olevaid tarnekuupäevi. Need on üheksal juhul kümnest uuendamata ning ei kuva reaalset pilti. Küsi ikka müüjalt konkreetselt üle, et millal on lootust ost kätte saada.

Eesti e-kaubanduse Liidu must nimekiri

Müüja usaldusväärsust saab kontrollida ka Eesti E-kaubanduse Liidu vastavalt lehelt. Seal tuleb koheselt välja, millistel kaupmeestel esineb probleeme ning kellest eemale hoida.

Ka Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelvalve Ameti kodulehelt leiad probleemsed ettevõtted lihtsasti ülesse.

Kokkuvõtte

Usun, et said nüüd targemaks, mida internetist ostlemise korral jälgida ning kuidas sealseid ohtusi ennetada. Soovin sulle mõnusat shoppamist!