9 näpunäidet mürkainetevabaks suuhoolduseks


Hambapesu

Suuõõnes leiduvate bakterite ja mürkainete vähendamine on oluline kogu organismi tervise sisukohast. Põletikud ja bakterite vohamine suus võivad levida üle kogu organismi ning põhjustada näiteks südame-veresoonkonna haiguseid, bakteriaalset kopsupõletikku, diabeeti või vastsündinute väikest kaalu.

1. Looduslik hambapasta

Bakterite vastane hambapasta on põhiline tegur suu ja hammaste tervise tagamisel. Milline hambapasta aga valida? Selleks, et valida hambapasta, mis ei sisaldaks mürkained, vältige koostisaineid nagu Fluroride (fluoriid), Sodium Lauryl/Laureth Sulfate (naatriumlaurüülsulfaat ehk SLS), Triclosan (triklosaan), Sodium Hydroxide (naatriumhüdroksiid) ja muid kahjulikke kemikaale. Need kemikaalid mõjuvad halvasti kogu organismile ning võivad isegi vähendada suus olevate kasulike bakterite hulka. Valige parem hambapasta, kus on kasutatud looduslikke antibakteriaalseid aineid ja hingeõhu värskendajaid nagu neemipuu saadusi, lagritsat, eukalüpti, nelki ja piparmünti. Veelgi parem – valmistage endale ise hambapasta.

2. Keele puhastamine

Puhas keel

Kiirem ja lihtsaim moodus suuõõnes elutsevatest bakteritest lahti saada on keel puhtaks kraapida. Keele puhastamine on traditsiooniline ajurveda parktika ning aitab vabaneda keele peale kogunenud bakteritest, toidujäätmetest, seentest ja surnud rakkudest. Lisaks puhtama suu ja värskema hingeõhu tagamisele aitab see ka ainevahetust ergutada.

3. Iooniline hambahari

Hambaharja kasutatakse selleks, et suus leiduvaid kahjulikke baktereid mehaaniliselt eemaldada. Värsked uuringud näitavad aga, et ioonilised hambaharjad teevad selles plaanis tavalistele hambaharjadele silmad ette. Ioonilise hambaharja kasutamine muudab hambapinna laengu ajutiselt negatiivsest positiivseks ja see tõmbab hambakattu hambaharja pea poole. Seega võimaldab iooniline hambahari rohkem hambakattu eemaldada. Kuna ajutiselt muutub kogu hambapinna laeng, üritavad hambad kattu eemale lükata isegi nendes piirkondades, kuhu hambaharjaga ligi ei pääse. Uuringute kohaselt aitab ioonilise hambaharja kasutamine vähendada hammaste tundlikkust, hambakattu ja igemete veritsemist.

Loe ka:   Tervislikud eluviisid keha ja vaimu ja hinge heaks

4. Õliga loputamine ehk pulling

Meelepärase õliga suu loputamine võib osutuda kergeks lahenduseks värskema hingeõhu, valgemate hammaste ja mürkainetevaba organismi saavutamiseks. Mürkained tõmmatakse suuõõnest õli sisse ning sülitatakse siis koos õliga välja. Ühe uuringu kohaselt aitas õliga suuõõne loputamine vähendada hambakatust tingitud igemepõletikke ja hambaaukude tekkimisega seostatud Streptococcus mutans bakterite hulka. Kõige sagedamini kasutatakse suu loputamiseks kookosõli. Igal juhul tasub järele proovida!

5. Probiootikumid

Siiani on olnud palju juttu hapendatud ja kääritatud toitude kasulikkusest meie kõhule, aga tegelikult ei tasu probiootikumide kasulikkusest rääkides ka suu tervist unustada. Suu vajab niisamuti kasulikke baktereid ja seetõttu on probiootikumide tarvitamine suu tervise seisukohast vägagi oluline (eriti neil, keda kimbutavad pidevalt hambaaugud). Mida rohkem kasulikke baktereid meie suus elab, seda tõhusam on kaitse kahjulikke bakterite vastu ning seda vähem esineb suus põletikke.

6. Neemiõli

Neemiõli on kasutatud juba iidsetest aegadest ning see on väga hea suus olevate põletikuliste protsesside ravimiseks. Neemiõlil ei ole küll iseäranis hea maitse, aga raviomadused kaaluvad selle kindlasti üles. Antibakteriaalsete omadustega neemiõli võib kasutada suus elavate kahjulike bakterite kontrolli all hoidmiseks. Uuringud on tõendanud, et see aitab vähendada hambakattu ja hambakivi ning leevendada põletikke, igemete veritsemist ja muid hammastega seonduvaid haigusi. Lihtsalt kandke paar tilka neemiõli otse igemepiirile, masseerige ja laske sel öö läbi toimida.

7. Roheline tee

Rohelise tee tarbimine kaitseb kiirituse vastu, toetab mineraliseerumist ja aitab kaalu langetada. Lisaks sellele on roheline tee hea ka suu tervise jaoks. Uuringute kohaselt aitab sagedane rohelise tee joomine hambad ja igemed terved hoida ning vähendab igemehaiguste riski. Usutakse, et rohelise tee kasulikkuse taga on selle kõrge katehiini (antioksüdant) sisaldus. Varasemad uuringud on näidanud, et katehiinil on omadus vähendada organismis toimuvaid põletikulisi protsesse ja leevendada igemehaiguste sümptomeid, aidates sel moel kaasa suuõõnes elavate kahjulike bakterite kontrolli all hoidmisele.

Loe ka:   Kui laps vajab prille

8. Kamu-kamu (kamu-jabotipuu, camu camu)

Kamu-kamu

Kamu-kamu liigitub oma mitmekülgsete kasulike omaduste poolest n-ö väetoitude hulka. See on suurepärane C-vitamiini allikas, mis on ülikasulik meie immuunsüsteemi ja muuhulgas ka igemete tervise heaks. See sisaldab teelusika kohta 250 mg C-vitamiini – rohkem kui mis tahes muu taimne allikas. C-vitamiin on aga oluline igemete korrashoidmiseks. See aitab vähendada igemete veritsemist ja muid igemetega seonduvaid haigusi. Kamu-kamu kasulikud omadused ei piirdu muidugi ainult igemete tervisega. See parandab naha tekstuuri ja vastupanuvõimet ning toetab kõhrede, luude ja hammaste tervist.

9. Teepuuõliga hambaniit

Hambaniidi kasutamise olulisest ei saa üle ega ümber, see on igapäevase suuhoolduse lahutamatu osa. Lisakasu saamiseks võiks seejuures kasutada aga teepuupõli. Teepuuõli on looduslikult desinfitseeriva toimega ja aitab vähendada kahjulike bakterite hulka suus. Uuringud on kinnitanud, et teepuuõli on tõhus abivahend veritsevate igemete puhul (isegi juhul, kui tegu on väljakujunenud igemepõletikuga). Teepuuõliga hambaniidi kasutamine on suurepärane viis hammaste vahele peitunud pahalastest vabaneda.

 

logi sisse

Captcha!

unustasid parooli?

Back to
logi sisse
Choose A Format
Gif
GIF format