Category Archives: Tervis ja sport

Kaheksa põhjust juua jasmiini teed

Jasmiini tee on aromaatne teesort, mida Kagu-Aasias on joodud juba aastasadu. Selle valmistamiseks segatakse kokku roheline tee ning lõhnavad jasmiiniõied. Ehkki kasutatakse ka teisi teesorte, on rohelise tee baasil segud kõige levinumad. Erinevates jasmiini teedes võib jasmiini lõhn olla erineva tugevusega. Aromaatsemate teede valmistamiseks segatakse teelehed mitu korda õitega läbi (kuni lõhn on piisavalt tugev). Lisaks mõnusale maitsele… Read More »

Peatäid – mis nad on ning kuidas nendest vabaneda

Mis on peatäid? Inimese peatäid ehk Pediculus humanus capitis on väikesed parasiidid, mis elavad inimeste peas. Peatäid on levinumad kui võiks arvata – igal aastal nakatub nendega 6-12 miljonit inimest üle maailma. Peatäidest vabanemine võib olla igati raske katsumus, kuid õigeid nippe kasutades, saate nendest kindlasti jagu. Kes kuuluvad riskigruppi? Täide saamine käib võrdlemisi lihtsalt – nakatumiseks piisab… Read More »

Jooksmine

Jooksmine – kuidas õigesti joosta? Jooksmine on kujunenud läbi aja üheks populaarseimaks spordialaks tervisesportlaste hulgas. Jooksmise eelisteks on odavus ning lihtsus. Vaja on ainult spordiriietust ning trennijalanõusid. Jooksmine on ka väga efektiivne vahend südame tugevdamiseks. Ta aitab nii tugevdada tervist kui ka haigusi ennetada.  Jooksmine on  ülilihtne, joosta saab kõikjal. Ilma millega joosta ei saa, pole olemas. On ainult… Read More »

Mesi – looduslik ravi haavadele ja põletustele

Mesi on mesilaste poolt valmistatud kõrge kontsentratsiooniga suhkrulahus. Seda kasutatakse sageli suhkru asemel toitude ning jookide maitsestamiseks. Lisaks maitseomadustele on mett juba aastasadu kasutatud ka põletus- ning muude haavade ravimisel. Tänaseks on teada, et mee raviomaduste taga on antibakteriaalne toime. Mee abil põletike vastu Teatavasti armastavad bakterid suhkrut. Mis siis õigupoolest takistab baktereid ning muid mikroorganisme mees elamast… Read More »

Isetehtud taimsed ravimid

Holistilises tervisekäsitluses keskendutakse taimede looduslikule ravivõimele ning keha ja vaimu ühisele heaolule. Looduse pakutava tervise võib oma igapäevaellu kaasata, kui ravimtaimedest ise mitmesuguseid ravitoimelisi preparaate valmistada. Taimsete ravisegude tegemiseks on vaja mõningaid oskusi ja aega. Samas on ka mitmeid lihtsaid preparaate nagu teesegud, siirupid ja salvid, mida võib ilma suurema vaevata ise kodus valmistada. Ravimtaimed võivad pärineda nii… Read More »

Iseseisvalt mediteerimine

Iseseisev mediteerimine sobib hästi igapäevase stressiga toimetulemiseks. Stress on tänapäeval ilmselt üks kõige tavapärasemaid vaevusi. Töö ning rahaliste vahenditega seonduvad pinged võivad kasvada nii suureks, et stress muutub elus valdavaks. Selleks, et mediteerimine aitaks stressitaset ohjes hoida, on vaja mõningaid põhilisi vahendeid, mis aitaksid luua rahuliku ja keskendumist soodustava õhkkonna. Mediteerimine – millest alustada? Tõhus mediteerimine eeldab leiad ühe vaikse… Read More »

Ainevahetuse kiirendamine

Siinne õpetus on mõeldud kõigile neile, kes on veetnud pikki õhtuid mõeldes mõistele metabolism ehk ainevahetus ning otsinud võimalusi, et ainevahtuse kiirendamine võimalikuks saaks. Inimese ainevahetuse moodustavad puhkeoleku ainevahetuse määr (Resting Metabolic Rate – RMR), toidu termogeenne efekt (Thermic Effect of Food – TEF) ja päevane füüsiline aktiivsus. Nagu võibki arvata, saab igaüks oma ainevahetust teatud määral mõjutada.… Read More »

Kuidas õigesti joosta

Järgnevas artiklis kirjeldan mõningaid tehnikaid kuidas õigesti joosta. Vaata ette. Sinu silmad peaksid vaatama umbes 10 meetrit sinust ettepoole. Ära vaata enda ette maha. Jalga maha asetades maandu jala keskmisele osale. Ära jookse varvaste ega kanna peal. Suuna oma jalad otse. Vaata kindlasti, et varbad oleks suunatud jooksu suunas. Varvaste väljapoole “vaatamine” suurendab vigastuste ohtu. Hoia oma käed piha… Read More »

9 näpunäidet mürkainetevabaks suuhoolduseks

Suuõõnes leiduvate bakterite ja mürkainete vähendamine on oluline kogu organismi tervise sisukohast. Põletikud ja bakterite vohamine suus võivad levida üle kogu organismi ning põhjustada näiteks südame-veresoonkonna haiguseid, bakteriaalset kopsupõletikku, diabeeti või vastsündinute väikest kaalu. 1. Looduslik hambapasta Bakterite vastane hambapasta on põhiline tegur suu ja hammaste tervise tagamisel. Milline hambapasta aga valida? Selleks, et valida hambapasta, mis ei… Read More »

Trenni viis ebameeldivat kõrvalmõju ja kuidas neid vältida

Üldjuhul ei tehta trenni mitte higist nõretamise nautimiseks, vaid ikka kõrvalmõjude pärast: tugevad lihased, trimmis kõht ning kokkuvõttes tervem ja pikem elu. Alati aga ei teadvustata endale, et trenni tegemisel võivad olla ka märksa ebameeldivamad kõrvalmõjud nagu sügelemine, peavalud, köhahood, lahtine kõht ja tatti tilkuv nina. Teadlikkust tõstes saab ebameeldivusi siiski vältida, ilma et peaks seejuures järele andma… Read More »